*NEWS*

ABOUT THE PROJECT | GIỚI THIỆU DỰ ÁN

ABOUT THE PROJECT | GIỚI THIỆU DỰ ÁN



  • (Xin kéo xuống cho phần Tiếng Việt, cảm ơn)

  • one of old popular CoMia Model
    with the really nice handraw painting skills.

    The “Cô Mía” ( mean SugarJuice Lady )project is founded by Vietnamese street artist, Phan Minh Tuan aka Liarben. Thanks to remarkable interest, engagement and contribution from local community, the project has been making significant headway in terms of specialist insight, image resources 
    and social influence. 

LiarBen has been committed himself to unveil the origin of the mysterious, anonymous “women” hand drawn on multitude of old-aged sugarcane juice makers in Vietnam. The woman was the very first female beverage “ambassador” for signature Vietnamese appetizing sugarcane juice. She conveys a sense of nostalgia of 1970s Vietnam. Each Co Mia (a friendly name that Liarben gives her) distinguishes herself from others by varied aesthetic taste and drawing techniques of the current artists. In recent years, ordinary images of Co Mia are vulnerable to disappearance as a result of modernization and commercialization which appreciate value of convenience than culture beauty conservation. New sugarcane-juice machines prefer the printed “Cô Mía” rather than artistic hand drawing of the character. Very little scrutiny is paid on such issue, until Liarben determines to bring back the spotlight on Co Mia. 

  • The project principal mission’s is to discover, to collect and to store images of “Cô Mía” located in different regions of Vietnam while conducting comprehensive intellectual research across a broad range of related knowledge resources. The ultimate goal is to compose critical, logical and visual school of philosophy about the iconic character. The project yearns to inspire the creative minds whose willingness is to preserve and to revitalize Co Mia character. 

    The project continues to calls for participation from interested audiences. The project’s leading team is truly grateful for your submission of related documents, documentaries, videos, drawings, paintings, artwork about Co Mia to the fan page. We hope, in the near future, we could successfully produce a magnificent library of resources about Co Mia character. 

    Cô Mía project is the non-profit cultural project. No commercial value includes in the establishment and operation of the project. Any commercial exploitations of Co Mia are not created by the project’s personnel.


    Hope u joy the project.

    Thank You.

--------------------------
a Vietnamese sugarcane juice stand
at Rum Museum - France

Dự án “Cô Mía” được xây dựng bởi LiarBen, và phát triển trong những năm gần đây bởi sự đóng góp của cộng đồng quan tâm.

Dự án xoay quanh việc tìm kiếm nguồn gốc và giá trị cô gái được vẽ trên các xe ,máy xây nước mía kiểu cũ tại Việt Nam ( anh đặt tên cho cô gái này là Cô Mía). Hình ảnh này ngày nay càng ít xuất hiện do nhiều nguyên nhân, một trong số những nguyên nhân đó là việc hiện đại hoá, khi thói quen đại đa số người tiêu dùng không còn ưa chuộng những mẫu cũ và chuyển sang các dạng máy xây mới nhanh gọn hơn, các tranh vẽ cũng được thây thế bằng các mẫu in tiện lợi hơn.

Công việc cắt nghĩa hình tượng này được hệ thống bằng việc sưu tầm các mẫu hình ảnh trên nhiều vùng tại Việt Nam, đồng thời kết hợp với việc nghiên cứu các tư liệu lịch sử nhằm nắm bắt nguyên nhân và thời gian xuất hiện mẫu nhân vật từ đó tạo ra một kiến thức nền tảng của mẫu này.Không gói gọn trong việc cắt nghĩa, dự án còn truyền cảm hứng đến cộng đồng có thể mở rộng những ý nghĩa liên quan đến hình tượng Cô Mía thông qua việc kêu gọi đóng góp các tư liệu hoặc ý tưởng đến với dự án.

Dự Án vẫn đang tiếp tục kêu gọi sự đóng góp từ các bạn có quan tâm. Để đóng góp , dự án mong muốn các bạn có thể chia sẻ các hình ảnh tư liệu mà các bạn nghĩ có liên quan đến mẫu vẽ này như ảnh chụp, văn bản, những mẫu chuyện, phát thảo hình ảnh, tác phẩm …đến với fan page của Cô Mía. Chúng tôi hy vọng có thể trong tương lai chúng ta có thể xây dựng được một thư viện thông tin về các mẫu xe mía và những hình dung của cộng đồng dành cho nhân vật này.

*Cô Mía là một dự án văn hoá và phi lợi nhuận, không hề mang tính nhãn hàng hay thương mại. Tất Cả những chương trình thương mại liên quan đến Cô Mía đều không thuộc vào một phần của dự án. 


Hy Vọng các bạn thích dự án của chúng tôi.

Dự Án Chân Thành Cảm Ơn sự quan tâm từ các bạn.




Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét